Rispondi

Naar excel Importeren


kurt100
kurt100
Messaggi: 20
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico

Naar excel Importeren

Messaggio da kurt100 »

Kan ik al mijn voorouders naar een excel importeren ?

alvast bedankt.
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Messaggi: 2598
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Uw vraag verplaatst naar een subforum over genealogische software
waar meer kans op reactie(s)
mvg, Greta
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
kurt100 ha scritto: 06 febbraio 2021, 16:30 Kan ik al mijn voorouders naar een excel importeren ?

alvast bedankt.
Nee, u kunt ze niet importeren in excel. Excel is geen genealogisch programma, en kan dus gedcoms niet lezen en verwerken zoals dat zou moeten.
dvergauwe
male
Messaggi: 31
Kan wel hoor. Eerst data exporteren als gedcom, dan via een tool de gedcom converteren naar .xls of .csv. Die laatste is een tekstbestand en geniet persoonlijk mijn voorkeur. Excel heeft geen moeite om die in te lezen. Als u echter niet bekend bent met .csv dan kan rechtstreeks naar .xls ook.

Je gebruikt daarvoor een gratis conversie programma zoals GEDxlate ( https://gedxlate.software.informer.com/ ). Er zijn nog
opties, maar deze werkte voor mij best.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
Veel kan, maar niet iedereen is even handig met computers.

Daarbij lees ik de vraag toch net even anders, want ik ga er vanuit dat de vragensteller hier vraagt of het mogelijk is om een lijst van al zijn voorouders naar excel te importeren. En dan heb je feitelijk weinig aan een gedcom-export, waar je vervolgens nog weer andere programma's op los moet laten om er iets leesbaars uit te halen.

Ik exporteer zelf ook wel lijsten en data naar excel, maar werk dan ook al sinds eind jaren 80 met computers en worksheets. Enige ervaring is bij dit soort zaken wel handig.
Rispondi

Torna a “Andere programma's”