Rispondi

Wensenlijst Geneanet gebruikers

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
jhoeijmakers
male
Messaggi: 8
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Aj, zelf niet goed gekeken, excuses.
Bedankt!
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
Ach ja, een klein tikfoutje.
Het moest wel zoiets zijn ;).
ignazw
ignazw
Messaggi: 10
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Ik zou graag labels of tags willen toekennen aan personen.
Bv. "afgewerkt", "incompleet", "onzeker", "hulp gezocht", etc.
Dat is handig om te weten waar je nog extra informatie voor moet zoeken.
Of ook personen waar je niet mee verder komt om hulp aan anderen te vragen.
Puur als handig hulpmiddel bij het uitwerken van de boom.
Heb dit nergens kunnen vinden.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
Daar bestaat al een optie voor : als u op een profiel staat van een persoon, dan klikken op 'Afdrukken' in de menubalk, en daarna kiezen voor 'Voorouders' en 'Check'. Op het daarop volgende scherm even aanvinken wat u wilt zien, het aantal generaties instellen, en op 'Valideer' klikken.

Als u dat wilt doen voor de voorouders van een andere persoon, dan naar het profiel gaan van die andere persoon, en van daaruit het overzicht aanmaken.
ignazw
ignazw
Messaggi: 10
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Die optie ken ik, maar doet niet hetzelfde.
Die voert een controle uit op het aanwezig zijn van bv geboorte-, huwelijks-, en overlijdensgegevens, en of er ouders zijn en dat soort dingen, maar dat werkt alleen op directe voorouders, en niet op bv een zijtak. Je moet dan telkens weer opnieuw op een profiel gaan staan en de check doen. Dat is veel omslachtiger dan in een oogopslag het overzicht voor dat ene profiel hebben.
Bovendien is wat de een compleet vindt niet gelijk aan wat een ander compleet vindt.
Ik heb graag brongegevens mee ingevuld, bv. Pas dan is dat gegeven "klaar".
En de tag "hulp nodig" die ook nog eens zichtbaar zou kunnen zijn voor anderen zou ik graag zien.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
Ik leg de vraag neer bij de technici, maar verwacht er niet veel van, want die zullen verwijzen naar de bestaande optie.
ignazw
ignazw
Messaggi: 10
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Grafisch voorbeeld van wat ik bedoel.
Net als de sosa een klein icoontje ergens.

Untitled 3.001.jpeg
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
Heeft u enig idee wat zoiets voor een aanslag zou betekenen op de snelheid van de site ?

U bent één uit vier miljoen gebruikers, dus als zoiets voor alle stambomen zou gaan worden toegepast, dan vertraagt dat het systeem aanzienlijk, en worden de serves extra belast.
ignazw
ignazw
Messaggi: 10
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Dat kan volledig client-side geïmplementeerd worden door de hashmap persoonsid-icoontje (enkele kb groot) enkel te synchroniseren als er een wijziging wordt aangebracht.

Maar goed, ik ken jullie implementatie niet. Ik dacht alleen dat dit deel van het forum bedoeld was om wensen kenbaar te maken. Welnu, dat heb ik gedaan. Om daar dan een geschikte implementatie voor te vinden laat ik aan jullie over.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
Fijn, want ook niet iedere gebruiker zal het op prijs stellen om op de boomstructuur gekleurde balletjes te gaan zien.
ignazw
ignazw
Messaggi: 10
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Het hoeven natuurlijk ook geen gekleurde bolletjes te zijn. Ik doe maar een voorstel.
En een aan/uit knopje om wel of niet te tonen lijkt me ook niet zo moeilijk.
U oordeelt telkens nog voordat er over een oplossing is nagedacht.
Niet erg bemoedigend om nog eens een wens in te dienen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
'Mee bezig' en 'Onzeker' is bij sowieso hetzelfde, en eigenlijk schaar ik daar 'hulp nodig' ook onder.

En kan men eigenlijk wel stellen dat men 'Klaar' is met een persoon, want wat als er plots een extra kind of partner opduikt (?).

Voor die laatste kunt u overigens ook kijken of er voor die persoon wellicht in de menubalk bij 'Overeenkomsten' al een rood icoontje staat. Dan zijn er immers overeenkomsten met die persoon met personen in andere stambomen.

Wellicht dus eerst ook nog eens alle opties van het programma doorkijken (?).
ignazw
ignazw
Messaggi: 10
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Ik vind u niet erg beleefd. Bij alles wat ik schrijf heeft u wel een mening.
Dat voor u "onzeker", etc. allemaal hetzelfde is hoeft voor een ander niet zo te zijn.
Iedereen gebruikt post its op zijn eigen manier.

En die rode symbooltjes ken ik ook heus wel. Maak ik ook gebruik van.
Maar dat doet allemaal niet wat ik hier als wens naar voren schuif.

Bij deze toch het vriendelijke verzoek dit aan de technische mensen door te geven zodat zij zich hierover kunnen buigen.
En verder houd ik het hierbij.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
Niet erg beleefd ? Sinds wanneer mag ik mijn mening niet delen, of kanttekeningen zetten bij bepaalde zaken ?

Het werd gelijk na uw eerste bericht al aan de technici voorgelegd, zoals altijd wordt gedaan.

En verder laat ik het hier ook bij.
evanaerschot
evanaerschot
Messaggi: 40
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Na een zoekopdracht kan je de resultaten sorteren.
Kan hier Locatie aan toegevoegd worden?

Dank u
Rispondi

Torna a “Vragen over accounts en Premium”