Rispondi

Wensenlijst Geneanet gebruikers

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
wizzke
wizzke
Messaggi: 23
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Ik zou heel graag zien dat er ook op de namen in de aliasvelden gezocht kan worden.
Ik las bij een moderator antwoord op deze zelfde vraag uit 2013 dat het waarschijnlijk bij de volgende update beschikbaar zou worden.
We zijn nu 5 jaar verder .... en volgens mij kan het nog steeds niet.
Of heb ik iets gemist?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Als het nog steeds niet mogelijk is, dan was dat woordje 'waarschijnlijk' in ieder geval terecht.
Ik kan U ook niet vertellen of zoiets nog op de planning staat op korte termijn, zelfs niet op de lange termijn.
lampsins1
male
Messaggi: 1
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Bij 'Afdrukken/Lijsten/Eenvoudig' staan vertikale streepjes vóór de persoonsnamen, of de keuze d'Aboville-nummering.
Bij 'Afdrukken/Lijsten/Opgesteld' staan alleen 'bolletjes' en 'vierkantjes'. Kunnen daar ook vertikale streepjes staan, hetgeen m.i. de overzichtelijkheid zou verbeteren.
amerts
amerts
Messaggi: 2
Zonder enig wetenschappelijke onderbouwing heb ik het vermoeden dat de gebruikers van het zeer gewaardeerde Geneanet qua leeftijd bovengemiddeld zijn. Vandaar mijn verbazing dat er zo vaak gekozen wordt voor het gebruik van piepkleine lettertjes. En dan bij voorkeur ook nog in een grijstint op een lichte achtergrond. Ik los de leesbaarheid met nieuwe brillen kopen en/of staaroperatie niet op. Dus de wens: kan er niet overgegaan worden op een wel goed leesbare lay out en lettertype; desnoods 12-punts ? Maar mogelijk is dat technisch lastig.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Had U er al eens aan gedacht dat dit waarschijnlijk aan de instelling van Uw computer zou kunnen liggen ?
Probeert U eens : de CTRL-toets ingedrukt te houden en vervolgens op de plus-toets te klikken. Voor verkleinen op CTRL en de min-toets.
amerts
amerts
Messaggi: 2
Bedankt voor de snelle reactie.
Het schaalvergroten heb/had ik natuurlijk al geprobeerd. Overigens met de menuknoppen rechtsboven. Dat werkt maar daarna zijn alle andere sites onleesbaar GROOT en moet ik alles weer terugzetten. Bovendien lost dat het fenomeen van lichtgrijze letters op een witte achtergrond niet op.
Ik vrees dat ik het verder met de standaard opmerking uit de medische hoek moet doen: u zult er mee moeten leren leven. ;-)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Nee hoor, ik zal niet zo snel zeggen dat U er maar mee moet leren leven. Ik zou U hooguit wel vragen hoe oud, of hoe groot Uw beeldscherm is.

Tevens zou ik U wijzen op een optie die U onderin elk profiel vindt : Contrast mode. Probeert U daar even de knop naar rechts te klikken, om te zien of het U wellicht helpt.

'De menuknoppen rechtsboven' zegt mij niets. Als U CTRL en plus of min gebruikt, dan beïnvloedt U daarmee alleen het scherm waarop U op dat moment staat, en niet eventuele andere schermen. De menuknoppen waar U het over heeft werken dus blijkbaar anders.
jdijk11
male
Messaggi: 6
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Goedenavond,

Ik mijn verwittigingen heb ik Dijk/ van Dijk en soms nog andere tussenzetsel.

kan dit ingesteld worden op Dijk, zodat je alleen die naam krijgt ?

(Dijk en van Dijk zijn bij mij de meest vorkomende, en dan is eenn keuze handig.)

groet,
j.dijk (jdijk11)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
U kunt de spellingvarianten uitschakelen in de meldingen. Voor 'Dijk' en 'van Dijk' dient U dan wel afzonderlijke meldingen te maken.
vanwijnen28
vanwijnen28
Messaggi: 88
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Ik zou graag zien dat er een vakje aktenr wordt toegevoegd met invoeren persoon

Als je nu een kind aan vult , moet je nog een keer terug naar de persoonlijke fiche van deze persoon om de bron of aktenr in te kunnen voeren.
Ik zie ruimte hiervoor naast het vakje Beroepen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Gebruikt U wel het invoerscherm 'Gedetailleerd' ?
En U kunt het aktenummer invoeren in het veld voor de bron, gelijk tijdens het invoeren van de data van de persoon.
vanwijnen28
vanwijnen28
Messaggi: 88
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
uw hebt me een goede tip gegeven, ik voerde het tot nu toe in bij profiel.
maar sneller gaat het als ik het bij boom invoer .
hartelijk dank
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
U kunt vanaf het profiel middels hetzelfde invoerscherm de data invoeren, maar dan dient U even de invulmodus op grafisch in te stellen.
Daarvoor klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens op 'Instellingen' en 'Andere instellingen'. Daar dan de invulmodus aanpassen.
vanwijnen28
vanwijnen28
Messaggi: 88
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Mooi dat werkt ook heel goed, Dankjewel ik werk al 10 jaar met Geneanet , maar deze had ik nog niet gezien nogmaals dank
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Graag gedaan !
Rispondi

Torna a “Vragen over accounts en Premium”