Rispondi

plaatsen van foto aan fiches

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
ladymac1
ladymac1
Messaggi: 27
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
hallo. ik ben net begonnen met de stamboom. nu wil ik foto's toevoegen aan de personen maar dan krijg ik bij sommigge kaarten de foto niet geplaatst. bij anderen weer wel. wat doe ik fout?

verder merk ik dat er geen rekening wordt gehouden met samenwoneden . b.v. ouders van een kind wonen niet samen of zijn niet getrouwd. wanneer ik nu een moeder heb ingevoerd, voer daarna het kind in. voeg ik dan bij het kind de vader in dan wordt deze automatisch als huwelijkspartner ingevuld door ge stamboom. . hoe los ik dit op
Ultima modifica di ladymac1 il 17 marzo 2019, 19:55, modificato 1 volta in totale.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Wat U fout doet ? : geen idee, want U vertelt niet wat U doet.

Samenwonen/scheiden e.d. kunt U invoeren door een nieuw evenement aan te maken onder het invoerscherm van de persoon. U kunt daar zelf een omschrijving aan geven, of een omschrijving selecteren uit de lijst.

Ouders kunt U beter gelijkertijd invoeren, want dan kunt U gelijk de status van hun relatie invoeren. Uiteraard kunt U die status ook naderhand nog aanpassen via 'Partnerschap bewerken'.
ladymac1
ladymac1
Messaggi: 27
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
ik tag de foto en dan klik ik wanneer ik mijn naam vind op die naam en klik op identificeren. bij de enkele foto's krijg ik dan meteen een foto bij het fiche, echter bij mijn eigen foto lukt dit niet.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
U zult toch echt duidelijker moeten zijn, want een foto taggen zegt mij helaas niets. U kunt wel een persoon aan een foto taggen, maar andersom ?...

En waar staat die foto als U hem 'tagt' ?
ladymac1
ladymac1
Messaggi: 27
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
ik klik op de foto, dankan ik links de naam invoeren waaraan ik hem taggen wil, ik klik daar dan op en klik vervolgens op identificeren. de foto is dan wel zichtbaar in het bestand. maar bij de een is het ook zichtbaar op het kaartje, bij de ander niet
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Hoe importeert U de afbeelding, via het profiel van de persoon of via de map 'Uw documenten en foto's' ?

Als U de foto via het profiel van de betreffende persoon importeert, dan is die gelijk verbonden met die persoon, en staat de foto ook gelijk in Uw map 'Uw documenten en foto's'. Taggen is dan dus verder ook overbodig.

Als U meerdere foto's bij één persoon importeert, dan kunt U de hoofdfoto op het profiel aanpassen door te klikken op 'Mediabestanden beheren' rechts in het scherm boven het rijtje foto's van de persoon. Dan vervolgens kiezen voor 'Hoofdfoto wijzigen', en op de gewenste foto klikken.
ladymac1
ladymac1
Messaggi: 27
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
dank u
marcverstraten
marcverstraten
Messaggi: 3
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Ik heb ook even moeten zoeken hoe je een portretfoto aan een persoon toevoegt. Maar dit is hoe je het doet:
- in de boomstructuur: klik op de persoon van wie je een portretfoto wil toevoegen
- als je nog geen foto had toegevoegd, klik op het icoontje '+potlood', klik op 'Foto toevoegen' en volg de instructies om een foto op te slaan
- ga vervolgens naar de tab 'Profiel' (links bovenaan). Klik rechts boven de foto die je had ingevoegd, op 'Mediabestanden beheren' en dan op 'Hoofdfoto wijzigen'. Daarna nog eens klikken op de foto die je als portretfoto wil.
Klaar!
marcverstraten
marcverstraten
Messaggi: 3
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
@Wim Deckers: Hoe kun je ene foto via het profiel importeren, zodat die meteen aan de persoon is verbonden? Ik vind dat niet...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Op het profiel klikken op 'Bewerken' en vervolgens kiezen voor 'Mediabestanden toevoegen'.

Als de foto niet verschijnt als hoofdfoto van het profiel, maar u wilt deze wel als zodanig instellen, dan na het importeren van de foto even naar beneden scrollen op het profiel. Daar ziet u dan 'Foto's en archiefdocumenten en de foto('s). Geheel rechts daarvan kunt u vervolgens klikken op 'Mediabestanden beheren, en kiezen voor 'Hoofdfoto wijzigen'. Dan even op de foto klikken die u als hoofdfoto wilt instellen.
marcverstraten
marcverstraten
Messaggi: 3
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Zo gaat het inderdaad nog een stuk sneller... Bedankt!
janvanrhee
male
Messaggi: 1
Voor het importeren van foto's, u verwijst u naar het symbool ' potloodje'. wanneer ik op de betreffende persoon klik verschijnt er in ieder geval geen potloodje. Er gebeurt überhaupt niets.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
'marcverstraten' heeft het over het toevoegen van foto's vanuit de boomstructuur, en zijn beschrijving klopt als een bus.

U las waarschijnlijk niet dat het daar ging om toevoegen vanuit de boomstructuur, en staat waarschijnlijk zelf gewoon op het profiel van de persoon.
Dan klikt u eenvoudig weg op 'Bewerken' in de menubalk, en vervolgens op 'Mediabestanden toevoegen'.
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”