Rispondi

Familie uitnodigen tot stamboom

ladymac1
ladymac1
Albero : Grafico
Vedere il suo albero genealogico
is er een mogelijkheid om familieleden mijn stamboom te laten bekijken zonder dat men zich eerst moet registreren als geneanet lid. ik kan me voorstellen dat niet iedereen lid wil worden maar toch de stamboom van hun familie wil bekijken. ik heb bijvoorbeeld mijn broer uitgenodigd maar wanneer hij meer dan drie namen wil bekijken in mijn stamboom krijgt hij de melding dat hij eerst in moet loggen. dan ben ik verplicht om hem mijn inlog gegevens te geven wil hij alles kunnen zien. ik wil hem eigenlijk alleen als gast op mijn pagina hebben zodat hij de stamboom kan bekijken, niet eraan veranderen, ik ben beheerder maar als ik iedereen die de stamboom wil zien beheerder moet maken dan is het einde zoek.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U kunt familie en vrienden uitnodigen als gast, zodat zij alles in Uw stamboom kunnen inzien.
Daarvoor dienen zij een (gratis) account te hebben of aan te maken op Geneanet. Via die account kunnen zij dan de data binnen Uw stamboom inzien.

U nodigt familie en vrienden uit door te klikken op 'Gemeenschap', en dan te liezen voor 'Contacten'. Daar dan vervolgens klikken op de rode knop 'Uitnodigen Uw stamboom te bekijken'.
U kunt ze uitnodigen middels hun e-mailadres of middels hun eventuele account op Geneanet. Let daarbij wel op dat U ze als gast uitnodigt.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Wilt U overigens zo vriendelijk zijn om Uw vraag niet op verschillende plaatsen en meerdere keren tegelijkertijd op het forum te plaatsen ?

herwig1960
herwig1960
Ik begrijp iets niet zo goed. We hebben verschillende familieleden die in onze stamboom geïnteresseerd zijn. In de veronderstelling dat, als ik ze gast maak, ze tevens alle gegevens (foto's, data, ... tot op heden) kunnen zien die wij ingevoerd hebben, nodig ik ze uit als gast. Daarin zijn ze uiteraard ook in geïnteresseerd. Echter blijkt dat ze dan toch geen foto's en data tot op heden kunnen zien. Wat loopt er fout? Alvast bedankt voor de reactie.
Met vriendelijke groet,
Herwig

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ook de foto's zijn gewoon zichtbaar voor gasten.

Kunt U anders even een voorbeeld geven, dus de accountnaam van een gast, die geen foto's zou kunnen zien ? En eventueel de persoon waarbij hij/zij die foto's niet zou kunnen zien ?

herwig1960
herwig1960
Dit wordt ingewikkeld. Ik heb het vorige week gedaan met de laptop van Dine Pols. Ik maakte haar account aan, logde uit, ging in mijn stamboom, voegde haar toe als gast, en ging dan met haar account terug naar de stamboom. De oudere foto's waar geen 'privé' op stond kon ze zien, de andere niet. Ook geen data en plaatsen, enkel de naam (waaronder die van haarzelf). Nu heb ik alle portretfoto's niet privé gemaakt, maar dan kan ook iedere bezoeker die zien. En blijft natuurlijk dat mijn gasten geen data en plaatsen kunnen zien.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Uw gasten kunnen wél data en plaatsen zien van iedereen in Uw bestand, en ook alle foto's.

Maar ja, zolang U geen voorbeeld geeft, zoals gevraagd, kan ik U niet verder helpen.
Mochten de personen die het betreft onder de privacy vallen, dan kunt U mij een prive-bericht sturen door te klikken op mijn naam links van dit bericht. Daarna kiezen voor 'Een mail verzenden'.

herwig1960
herwig1960
Dag Wim,

Ik denk dat ik weet wat er fout gelopen is. Zou het kunnen dat een nieuwe gast in het mailtje dat hij/zij krijgt, op een link moet klikken om te bevestigen? Want ik zie dat ik een verzoek naar een gast verstuurde, doch dat ze nog niet tussen de lijst van mijn contacten staat.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat is heel goed mogelijk, maar dat kunt U zelf ook zien op het scherm 'Contacten'. Daar kunt U links in het scherm zien hoeveel personen U heeft uitgenodigd. Als U daar op het grijze pijltje klikt, dan ziet U tevens hoeveel van die personen Uw uitnodiging nog niet hebben aanvaard.

herwig1960
herwig1960
Dàt had ik dus nog niet gevonden. Weer iets nieuws bijgeleerd. Na bijna drie jaar heeft Geneanet nog steeds niet al haar geheimen prijs gegeven. Ik stuurde haar een herinneringsmailtje om op de link te klikken. Dankjewel voor de ondersteuning.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Graag gedaan !

Ik vind ook nog regelmatig 'nieuwe' opties ;) .

Rispondi

Torna a “Geneanet, technische vragen”