Rispondi

gedcom import van aldfaer naar geneanet

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
fverlinden
fverlinden
Messaggi: 10
Introduzione: Testo
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Beste,
Ik probeer naar goede gewoonte mijn gedcombestand van Aldfaer naar geneanet uit te voeren maar zonder resultaat. Bij de overdracht wordt gezegd dat het uitgevoerd is maar na controle van de gedane veranderingen staat de oude versie nog in geneanet.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10865
Controleer even of U niet per abuis een oude gedcom, in plaats van de nieuwe gedcom, importeerde.

Er is namelijk volgens het systeem een gedcom geïmporteerd vanmorgen om 9.28 uur, met een zelfde aantal personen als er al in Uw bestand op Geneanet aanwezig waren.
fverlinden
fverlinden
Messaggi: 10
Introduzione: Testo
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Het is mogelijk dat het probleem al een tijdje aan de gang is: op geneanet heb ik 7082 personen in mijn bestand, op aldfaer 7698. Zoveel heb ik er zeker niet onlangs bijgedaanl. Ik heb ook maar één gedcom bestand in Aldfaer en die staat gedateerd met 11/2/2019 als laatste update. Het zit dus hier ergens verkeerd bij mij. Nu nog uitzoeken, eventueel met de hulp van Aldfaer. In ieder geval, bedankt voor het antwoord en de hulp.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10865
U kunt het beste even een nieuwe gedcom uit Aldfaer exporteren, en die gelijk op Geneanet importeren. Daar dan wel even kijken of het bestand de juiste is.
Zodra U een gedcom heeft geïmporteerd op Geneanet, dan kunt U die ook het beste even verwijderen van Uw computer, zodat U hem een volgende keer niet weer als een nieuwe gedcom kunt aanzien.

Dit is overigens ook de reden waarom Geneanet bij een export van een gedcom de datum in de naam van het bestand plaatst. Zo kunt U direct zien welke gedcom de laatste is.
fverlinden
fverlinden
Messaggi: 10
Introduzione: Testo
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Dat is wat ik doe, geen resultaat. Ik weet niet of ik er goed aan doe het ged-bestand te wissen in Aldfaer en opnieuw een gedcom-bestand aanvragen. Ook even Aldfaer helpdesk aangesproken, benieuwd wat ze gaan zeggen.
MVG, Frans Verlinden
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10865
De uit Aldfaer geëxporteerde gedcom staat niet meer in Aldfaer, maar ergens in een mapje op Uw computer. Dat bestand gewoon wissen, en ook even kijken of er niet elders in een map nog zo'n bestand is, want U neemt blijkbaar steeds een oudere gedcom om te importeren. Dat is ook verwarrend met Aldfaer.

Dan pas opnieuw een gedcom exporteren, en kijken in welke map die wordt geplaatst. Die map opzoeken bij de import op Geneanet, en de gedcom opnieuw importeren.
fverlinden
fverlinden
Messaggi: 10
Introduzione: Testo
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hartelijk dank. Ik heb de laatste gedcom teruggevonden op een andere plaats dan waar ik normaal zoek. Het werkt terug.
Nogmaals bedankt, Frans Verlinden
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10865
Gebruikte gedcoms op Uw computer daarna gewoon gelijk verwijderen, dan kan het nimmer meer voor verwarring zorgen ;) !
takkenberg
male
Messaggi: 2
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hallo Allemaal, ik heb onlangs een Gedcom bestand van Aldfaer naar Geneanet geexporteerd en bij Aldfaer alle verdere informatie bij Instellingen uitgevinkt.
Toen ik in Geneanet keek bleek alle info toch te zijn meegenomen !!!!
Daarna heb ik mijn stamboom in Geneanet weer weggehaald.
Hoe kan ik voorkomen dat, ondanks dat ik dat uitzet, alle privé-info toch in geneanet komt?

Kees T.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10865
U kunt binnen Aldfaer gebruik maken van een privacyfilter. Bij de export van de gedcom dan uiteraard dat filter niet uitschakelen.

Overigens kunt U op Geneanet de privacy instellen op 'Hedendaagse personen privé', dan blijven alle data van personen jonger dan 100 jaar voor iedereen, behalve U en Uw eventuele gasten, verborgen. Ook worden zij niet meegenomen in de indexen op Geneanet, en kunnen zoekprogramma's, zoals bijvoorbeeld Google, deze verborgen data niet vinden.

Tevens kunt U daarna ook personen die onder deze instelling vallen wel zichtbaar maken door ze op de lijst 'Openbare persone'n te plaatsen. Ook na een nieuwe import van een gedcom blijven die personen dan zichtbaar.

Gelijk na de import van Uw gedcom kunt U de privacy instellen.
takkenberg
male
Messaggi: 2
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Beste Wim, neem aan dat ik iets fout deed. Dank voor je reactie. Groeten, Kees T.
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”