Rispondi

Geneanet meldingen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10960
Dat zijn er inderdaad wat veel.
U kunt als Premiumgebruiker de lijst, links boven de namen, alfabetisch op naam instellen. Zo heeft U wat meer overzicht, en tevens U U dan niet alle schermen op één dag a f te werken, maar kunt U dat scherm voor scherm doen.

Dat er soms wat meer meldingen zijn komt feitelijk gewoon doordat er in de week ervoor meerdere gebruikers hun stamboom hebben aangevuld, handmatig of middels een gedcom.

U kunt overigens als Premiumgebruiker ook gebruik maken van de automatische meldingen op basis van alle personen binnen Uw bestand. Deze meldingen worden gefilterd, waardoor U alleen meldingen krijgt indien een andere gebruiker meer data aan een bepaalde persoon koppelde dan U.
Bij die meldingen is er ten opzichte van Uw bestand dus vrijwel altijd sprake van een daadwerkelijk mogelijke aanvulling op Uw bestand. Vanwege de filtering zijn het er, afhankelijk van de compleetheid van Uw data, ook veel minder dan bij de handmatige meldingen het geval is. Zo krijg ik er sommige weken geen, en andere weken slechts minder dan een hand vol.

Daarnaast zou U Uw handmatige meldingen nog iets selectiever kunnen instellen, bijvoorbeeld op plaats of regio.

Overigens is het daadwerkelijk aantal gevonden resultaten deze week een stuk lager dan de melding aangeeft.
tonvanonzen
male
Messaggi: 1
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hallo, vandaag 3-2-2020 kreeg ik in een mail met meldingen. Van de vijf familienamen die er in vermeld waren gaven er drie aan dat er geen resultaten gevonden waren.
Hoe is dit mogelijk?
hduron1
male
Messaggi: 14

Re: Geneanet meldingen

Messaggio da hduron1 »

Het is al een hele lange tijd dat volgens mij iets niet "koosjer" loopt met de "meldingen". Heb ik ook vroeger gemeld. Een paar jaar geleden kreeg ik een tien of twintigtal meldingen per persoonsnaam. nu zijn dat er "honderden" … Ik zie niet in waarom alles nu opeens opgelost zou zijn met een "premium-lidmaatschap. Had ik vroeger ook niet en toen liep het wel goed ...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10960
Zoals ik al aangaf kunt U ook in uw huidige meldingen wat selecties aanbrengen, zodat U wat meer gerichtere, en daardoor minder, meldingen zult ontvangen.

Dat U nu meer meldingen ontvangt dan jaren geleden, komt wellicht door de groei van het aantal gebruikers. Meer gebruikers, meer personen, meer mutaties, meer meldingen.

Ik had even scheef gekeken blijkbaar, en vandaar dat ik in de veronderstelling was dat U Premiumgebruiker was :(.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10960
tonvanonzen ha scritto: 03 febbraio 2020, 17:09 Hallo, vandaag 3-2-2020 kreeg ik in een mail met meldingen. Van de vijf familienamen die er in vermeld waren gaven er drie aan dat er geen resultaten gevonden waren.
Hoe is dit mogelijk?
Dat is mogelijk op het moment dat een andere gebruiker zijn bestand verbergt of weer verwijdert.
Gedurende de week wordt het bestand voor de meldingen opgebouwd, en aan het einde van de week wordt dit bestand aan U doorgestuurd. Het is helaas niet mogelijk om op dat moment voor alle accounts na te zien of alle opgenomen meldingen nog daadwerkelijk naar personen in een stamboom van een andere gebruiker leiden.
hduron1
male
Messaggi: 14

Re: Geneanet meldingen

Messaggio da hduron1 »

Heb al eens proberen uit te vissen maar nog niet gevonden hoe ik in mijn huidige meldingen al selecties kan aanbrengen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10960
Daarvoor even op 'Zoek' in de menubalk klikken, en vervolgens kiezen voor 'Mijn Meldingen'.
Dan verschijnt de lijst met namen waarvoor U meldingen heeft ingesteld. Dan klikken op de drie puntjes helemaal achter in de regel van de melding die U wilt aanpassen. Dan volgt een klein menuutje met 3 opties, waarbij U kiest voor 'Wijzigen'.
U kunt dan voor die melding selectievere opties instellen, zoals plaats, provincie of land, periode, of zelfs op achter- en voornamen tegelijkertijd.
Wilt U voor de zelfde naam zoeken met verschillende zoekopties, dan maakt U daar extra meldingen voor aan.
hduron1
male
Messaggi: 14

Re: Geneanet meldingen

Messaggio da hduron1 »

Dank u wel! Lukt prima.
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”