Rispondi

foto's/documenten toevoegen

pvd100
male
Albero : Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Ik ben bezig met enkele bidprentjes in mijn stamboom op te nemen, en ik doe hiervoor op de profielpagina van de desbetreffende persoon de volgende bewerkingen: klikken op "bewerken", vervolgens op "een mediabestand toevoegen", en tenslotte op "een foto/document toevoegen" (en dus NIET op "een portret toevoegen"). Toch komen sommige van de ingevoerde bidprentjes steevast als "portret" te voorschijn, daar waar deze ruimte vrijgehouden is voor portretfoto's. Ik vind dit hoogst storend. Hoe komt dat ? En wie heeft er een oplossing ?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Waarschijnlijk gaat het daarbij om het de eerste afbeelding dat U koppelt aan het profiel ?
Dan wordt die door het systeem als hoofdfoto ingesteld.

Dat kunt U dan ook weer eenvoudig oplossen : na de import van de afbeelding even naar beneden scrollen op het scherm tot aan 'Foto's en archiefdocumenten', en dan daar rechts even klikken op 'Mediabestanden beheren', en vervolgens op 'Geen profielfoto tonen'.

Voor U is het als hoofdfoto instellen van de als eerste aan een persoon gekoppelde afbeelding een last, voor andere gebruikers juist prettig.

pvd100
male
Wim, ik heb al vaak portretfoto's en documenten in mij n stamboom opgenomen, en tot voor kort ging dat zonder problemen. Nu ben ik bezig met een stapeltje documenten (bidprentjes, rouwberichten, akten, ..) toe te voegen , in het meerderheid van de gevallen loopt dat zoals gewoonlijk, doch in enkele gevallen worden de bedoelde documenten, wat ik ook probeer, verwerkt als "portret" en niet als "foto of document". Eenmaal het document wed ingebracht ziet het er op het eerste zicht goed uit: het document verschijnt onderaan de profielpagina onder "foto's en documenten", maar als terugkeer naar de boomstructuur, dan zie ik daar het ingebrachte document verschijnen als "portret", wat hoegenaamd niet hoort. Als ik terugkeer naar de profielpagina, dan is de rubriek "foto's en documenten" onderdaan de pagina gewoonweg verdwenen. Nog nooit meegemaakt, en hoogst vervelend.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Waarom moet ik nog steeds vragen om voorbeelden met namen?
Raden naar wat er gaande zou kunnen zijn helpt niemand.

pvd100
male
Wim, je vraagt voorbeelden met namen ? Ekskuses, het is de eerste keer dat ik iets op dit forum post, de geplogendheden ken ik hier dus niet. Enkele recente voorbeelden uit mijn stamboom waar de problemen zich voordoen:
- Philomena De Moes, bidprentje ingevoerd, verschijnt echter als "portretfoto" terwijl ik heb geklikt op de optie "foto/document toevoegen" (en dus niet op "portret toevoegen"). Voor de duidelijkheid: na de foto of het document te hebben geimporteerd ziet het er eerst heel "normaal" uit: het ingebrachte stuk verschijnt netjes onder "foto's en archiefdocumenten", maar wanneer ik terugga van de profielpagina naar de boomstructuur dan zie ik daar het ingebrachte stuk verschijnen als "portret": bij het terugkeren naar de profielpagina is de rubriek "foto's en archiefdocumenten" verdwenen.
- ander voorbeeld: echtpaar Franciscus Keirssemaecker-Rosalia Girry: voor beiden wil ik een overlijdensbericht importeren. Bij de vrouw gaat dat zonder problemen, bij de man verschijnt het ingebrachte stuk steevast als "portret", wat ik ook probeer. Bij de vrouw lukt het dus wel, bij de man niet. Bizar.

In veel andere gevallen stelt bovenstaand probleem zich niet. Quid ? Door te klikken op "foto/document toevoegen", en dus NIET op "portret toevoegen" verwacht ik toch dat het ingebrachte stuk enkel zichtbaar is onder de rubriek "foto's en archiefdocumenten", en zeker niet als "portret", ik vind dat storend.

Mvg,
Patrick

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Bij zowel Philomena als Franciscus is het zoals ik al aangaf : het is de enige afbeelding op het profiel van die persoon, en dus stelt het systeem die automatisch in als hoofdfoto.

Mijn eerste uitleg was echter niet geheel correct, zie ik nu, omdat er geen andere foto's op het profiel staan, verschijnt de optie 'Mediabestanden beheren' niet. Daarom is het vermelden van namen altijd belangrijk.

Nu even klikken op 'Bewerken' in de menubalk, en kiezen voor 'Een mediabestand toevoegen', en dan klikken op 'Hoofdfoto desactiveren' (net zo vreemd als Windows afsluiten via 'Start' ;) ).

pvd100
male
Oef, probleem ogenschijnlijk opgelost, bedankt !!

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Mooi ;) !!

Rispondi

Torna a “Geneanet, technische vragen”