Rispondi

SOSA

19monique54
female

SOSA

Messaggio 09 dicembre 2019, 01:08

Hallo,
De SOSA nummering is verdwenen . Hoe krijg ik deze opnieuw te zien ?
Onderaan de pagina krijg ik de voorouders van de persoon op de fiche te zien in stamboomvorm . Dat was voordien niet . Hoe kan ik dit opnieuw verwijderen ?
Groetjes,
Monique

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re: SOSA

Messaggio 09 dicembre 2019, 01:22

Even klikken op 'Stamboom' in de menubalk, dan vervolgens kiezen voor 'Grafische vormgeving', en daarna voor 'Individuele fiche'.
Via het tabje 'Persoonlijk maken' kunt U dan instellen wat U op het profiel wilt zien, en via het tabje 'Geavanceerde instellingen' kunt U het tonen van de SOSA weer instellen (op dat scherm wek even op 'Bevestigen' klikken).

19monique54
female

Messaggio 09 dicembre 2019, 02:09

Nee het lukt niet .
Wanneer ik in de menubalk op 'uw stamboom' klik krijg ik nu een grafische boom te zien met de familienaam Vankeerberghen, terwijl ik tot deze namiddag op de openbare contactpagina terecht kwam waar zowel de bron als eigenaar van de stamboom de familienaam Truyts dragen . En ik de bron Truyts aangeduid had als SOSA 1 . Ik vul alles online in .
Ga ik via 'mijn gepubliceerde stamboom' dan kom ik op de openbare contactpagina, maar dus niet langer via de menubalk . Ook de foto op de openbare contactpagina was verdwenen, maar die heb ik ondertussen opnieuw kunnen instellen .
Ook krijg ik nu bij de individuele fiches een overzicht van de stamboom, wat ik deze namiddag nog niet had en ook niet wens . Hoe kan ik dit overzicht weglaten ?
Via de grafische instellingen zou ik de fiches persoonlijk kunnen maken, maar de vinkjes staan , buiten 2 uitzonderingen, allemaal in het grijs .
Bedankt Wim voor de snelle interventie . Maar ik bekijk het morgen even verder .

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Messaggio 09 dicembre 2019, 02:13

Klikken op 'Stamboom' links in de balk gelijk onder 'Geneanet' ;) .

'Grafische vormgeving' staat dan iets onder 'Uw stamboom' in het menu.

19monique54
female

Messaggio 09 dicembre 2019, 15:59

Ja heb ik gedaan en geklikt in geavanceerde instellingen om de SOSA te 'tonen' maar ik krijg geen SOSAnummering . En wanneer ik op mijn stambooom bekijken klik zowel in de menubalk als rechts op 'mijn gepubliceerde stamboom' krijg ik een grafische opstelling met als bron een Vankeerberghen, terwijl tot gisternamiddag mijn SOSA nr 1 Monique Jeanne Mathildis Truyts was en ik dadelijk naar mijn openbare contactpagina kon, oftewel op de laatste persoon waar ik gegevens aan veranderde, kon klikken en dan naar de individuele fiche kon van deze persoon . Maar nu krijg ik steeds een grafische boom met een Vankeerberghen en geen SOSA nummering, gelijk op wat ik klik .
Ik vul alle gegevens online in en wil niet steeds naar een grafische boom met als bron een Vankeerberghen zonder SOSAnummering geleid worden .

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Messaggio 09 dicembre 2019, 16:11

Kunt U het even opnieuw proberen ?

19monique54
female

Messaggio 09 dicembre 2019, 16:18

Wanneer ik inlog en in de menubalk van de startpagina op uw stamboom klik ga ik naar een grafische boom met als bron een Vankeerberghen uit 1751 (welke dan nog geen rechtstreekse voorouder is) . Deze persoon staat bij de laatst bewerkte personen . Klik ik dus op hem bij de bijgewerkte personen, krijg ik eveneens een grafische boom . Klik ik op de andere bijgewerkte personen dan krijg ik hun profiel (zoals ik het wens) . Klik ik rechts van de bijgewerkte personen op stamboom bekijken dan krijg ik opnieuw een grafische boom met deze Vankeerberghen uit 1751 .
Via de grafische vormgeving en geavanceerde instellingen klikken op SOSA tonen, dan gebeurt er niks ... geen SOSA te zien .

Had het net opnieuw geprobeerd, maar zal nog eens proberen .

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Messaggio 09 dicembre 2019, 16:22

Om van boom naar profiel te wisselen op een profiel, even in de menubalk klikken op 'Profiel, en om te wisselen van profiel naar boom op 'Boom'.

Het is overigens geen vaststaand gegeven waar U uitkomt als U via 'Uw stamboom' in de boom komt. Meestal komt U bij de laatste bezochte of gewijzigde persoon uit, en het kan dus ook verschillen of U in de boom of op het profiel terecht komt, afhankelijk van Uw voorlaatste acties.

Sos-nummers staan overigens alleen vermeld bij de rechtstreekse voorouders van de bronpersoon, en niet bij zijtakken.

19monique54
female

Messaggio 09 dicembre 2019, 16:35

Wat is er veranderd : de SOSA-nummering is er !
Klikken in de menubalk op uw stamboom of rechts van de bijgewerkte personen ga ik nog steeds naar een grafische boom met een Vankeerberghen uit 1751 . Doch klik ik nu rechtstreeks op deze persoon in de bijgewerkte personen dan krijg ik nu wel het profiel te zien en geen boom .
Maar ik kan nog altijd niet naar mijn openbare contactpagina waar ik de naam of Sosa van een voorouder kan intypen . Of het is via een omweg maw via een bijgewerkte persoon (want ik krijg dus altijd die Vankeerberghen).
Klik ik op de openbare contactpagina op de bron van mijn stamboom dan krijg ik deze met SOSA wel als boom met alle voorouders doch niet als profiel (individuele fiche) zoals ik het gewoon ben en graag opnieuw zou willen .

Antwoord op je berichtje : Ja ik weet het, heb het al uitgeprobeerd maar het is nu zo omslachtig . Vroeger kon ik dadelijk beginnen met op de openbare contactpagina een naam in te typen en dan kwam ik altijd op hun profiel . Het is de eerste maal in de meer dan 10 jaar dat ik lid ben dat ik dit probleem heb .
Van die SOSAnummering weet ik .

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Messaggio 09 dicembre 2019, 16:42

U kunt op elk willekeurig profiel een naam van een andere persoon invoeren, namelijk rechts in de banner, zoals op de welkompagina.

Ook kunt U vanaf elk profiel op Uw welkompagina komen door te klikken op het huisje links in de banner.

Daar is verder ook niets in het programma aan veranderd, en ik zou niet eens weten hoe rechtstreeks op mijn contactpagina te komen :( .

19monique54
female

Messaggio 09 dicembre 2019, 16:47

Hallo Wim hier ben ik opnieuw !

Ik ben eens gaan piepen op de stamboom van mijn partner en daar werkt alles naar behoren . Klik ik daar in de menubalk op 'uw stamboom' of rechts van de bijgewerkte personen op 'mijn stamboom' (allebei op de startpagina na het inloggen) dan ga ik rechtstreeks naar zijn openbare contactpagina en kan hij daar de gewenste naam intypen van de persoon welke hij wil bewerken en komt dan dadelijk terecht op het 'profiel' ipv boom .

19monique54
female

Messaggio 09 dicembre 2019, 17:00

U kunt op elk willekeurig profiel een naam van een andere persoon invoeren, namelijk rechts in de banner, zoals op de welkompagina.

Ook kunt U vanaf elk profiel op Uw welkompagina komen door te klikken op het huisje links in de banner.

Ach ja, was mij niet opgevallen . Bedankt om mij erop te wijzen . Maar op de welkompagina noch ergens anders zie ik een huisje

Daar is verder ook niets in het programma aan veranderd, en ik zou niet eens weten hoe rechtstreeks op mijn contactpagina te komen :( .

Je komt op je contactpagina waar je namen, steden en gemeenten en tevens foto's kunt plaatsen met event. een welkomstbericht via het klikken op mijn stamboom in de menubalk of rechts van de bijgewerkte personen op de welkomstpagina . En dat is nu mijn probleem : ik kom telkens terecht bij een Vankeerberghen uit 1751 :(

19monique54
female

Messaggio 09 dicembre 2019, 17:13

Ok ik heb deze voorouder Vankeerberghen dan maar verwijderd . Ik kom nog steeds niet op mijn openbare contactpagina terecht, maar dan toch wel al op de grafische boom van de SOSA 1 .

Toch graag een oplossing om zoals vroeger en zoals bij mijn partner rechtstreeks bij het inloggen te kunnen doorklikken naar mijn openbare contactpagina .

Wat mij opvalt is dat bij de bijgewerkte personen enkel degene die vooraan in het groot staat doorschakelt naar een grafische boom, klikken op de andere bijgewerkte voorouders schakelen door naar hun profiel .

Er gebeuren tevens nog eigenaardige zaken hier op geneanet . De voorouder Vankeerberghen Jan Baptiste geboren te Melsbroek 1 mei 1751,welke ik verwijderde zie eerste paragraaf), werd vervangen door een Vankeerberghen Franciscus Eugenius geboren te Melsbroek op 1 mei 1751 ????????? Ik ben nochtans de enige beheerder ......

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Messaggio 09 dicembre 2019, 17:42

Het is niet anders dan anders, gelooft U mij nu maar.

Dat het soms anders lijkt te werken is gewoon afhankelijk van hoe U de laatste keer naar een persoon navigeerde, en welke persoon U als laatste bezocht of wijzigde, en of U per abuis wellicht eens een instelling wijzigde. Als U steeds de persoon gaat verwijderen waar U op terecht komt, terwijl U dat niet wilt, dan houdt U op den duur geen persoon meer over.
Nu komt U dan weer uit op de bronpersoon, maar over een paar dagen, na het invoeren of wijzigen van personen kan dat zomaar weer anders zijn, omdat het systeem meestal weer start waar U beent gebleven.

Als U altijd wilt starten bij Uw bronpersoon, dan gewoon gelijk na inloggen rechts in het scherm op haar naam klikken (zie afbeelding).

bronpersoon.jpg

Het huisje vindt U links naast de naam van Uw stamboom links in de banner op elk profiel (zei afbeelding),

huisje.jpg

19monique54
female

Messaggio 09 dicembre 2019, 18:03

Ik heb je altijd geloofd Wim !
Maar geloof mij ook een beetje .Ik heb het via het account van mijn partner uitgetest . En daar werkt het zoals ik het altijd gewoon ben geweest : via 'uw stamboom' in de menubalk . Maar met het huisje ben ik ook tevreden :) Wanneer ik nu op ''uw stamboom' klik kom ik ook terecht bij de bron van mijn stamboom .

En wat betreft de verwijderde voorouder, die was ik daarnet van plan om hem opnieuw aan zijn familie toe te voegen . Je weet dat ik daar een andere Vankeerberghen vond met dezelfde geboorteplaats en -datum . Nu dat is ook opgelost . Het is een tweeling :roll:

Bedankt voor je hulp en je geduld he,
Monique
:

Rispondi

Torna a “Geneanet, technische vragen”