Rispondi

Technisch probleem

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
nonatelenetbe
nonatelenetbe
Messaggi: 9
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hallo,
Ik heb in mijn stamboom 2 dames (Petronella Thomas en Elisabeth Thomas) ten onrechte zusters gemaakt, ik heb nu van beide de ouders gevonden (van Petronella in Willebroek en van Elisabeth in Aartselaar). Er is ergens een fout ingeslopen bij de samenvoeging want die ouders staan dubbel in de stamboom. Ik probeer de ouders van deze dames te wissen en opnieuw correct in te vullen maar het verwijderen lukt niet, de namen verdwijnen maar in de vakjes blijft een ? staan.
Hoe los ik dit op? (ik heb ook een printscreen van het probleem toegevoegd).
Allegati
Probleem.jpg
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
U kunt geen personen verwijderen waaraan nog kinderen zijn gekoppeld. Iedereen heeft immers twee genetische ouders, en het verwijderen van een van de ouders wordt gezien als het toevoegen van een onbekende ouder.

Om dit op te lossen gaat U naar een van de ouders en klikt U op 'Bewerken' in de menubalk, en vervolgens op 'Partnerschap bewerken'. Links onderin het scherm dan klikken op 'Losmaken' achter de naam van het kind.
In dit geval moet U dat dus via twee verschillende ouderparen doen, voor ieder kind apart.

Zodra de kinderen zijn losgemaakt, kunt U de ouders een voor een verwijderen.

Als de ouders van de kinderen al in Uw bestand aanwezig zijn, dan de kinderen koppelen vanuit de ouder, middels 'Kind toevoegen'.
Bestaan de ouders niet, dan kunt U de ouders aan het kind toevoegen vanuit het kind middels 'Ouders toevoegen'.

Probeer in ieder nimmer een volgend kind aan een ouderkoppel koppelen via 'Ouders toevoegen', maar maak die koppeling altijd vanuit de ouders via 'Kind toevoegen'.
nonatelenetbe
nonatelenetbe
Messaggi: 9
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hartelijk dank voor de uitleg, het is eigenlijk logisch maar door verdere opzoekingen werk je soms andersom en krijg je deze rare situaties.
Nogmaals bedankt.
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”