Rispondi

Ontkoppelen persoon en koppelen aan ander bestaand persoon in stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
edenhamer
edenhamer
Messaggi: 6
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Goedemiddag,

Ik heb een probleem. Na verder onderzoek heb ik ontdekt dat mijn voorvader geboren is uit het eerste huwelijk van mijn voorvader en niet uit het tweede huwelijk waaraan ik deze heb gekoppeld. Hoe kan ik mijn voorvader koppelen aan de eerste vrouw van zijn vader? Is hier een mogelijkheid toe in Geneanet? Kan iemand mij hiermee helpen? Want nu klopt mijn stamboom niet meer. Bij voorbaat dank.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10865
Natuurlijk is daar een mogelijkheid voor. Alles wat u invoert, kunt u ook weer wijzigen of verwijderen.

In dit geval naar het profiel van een van de ouders gaan, en daar kiezen voor 'Partnerschap bewerken'. Dan onderin het kind losmaken.
Vervolgens naar een van de juiste ouders gaan, en kiezen voor 'Kind toevoegen'. Dan opletten of de naam van de andere ouder onder de gekozen ouder staat vermeld, en anders daar even selecteren.
Daarna alleen de achter- en voornamen en het geslacht van het terug te koppelen kind invoeren, en op 'Bevestigen' klikken. Het systeem komt dan met een melding en een lijstje namen. Uit dat lijstje selecteert u het juiste kind door er op te klikken, en daarna klikt u op 'Verbinden' onderin het scherm.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10865
Probeer overigens eens de grafische invoermodus. Dat werkt hier en daar een stuk makkelijker, in mijn ogen, en mijn uitleg is vrijwel altijd gebaseerd op die invoermodus.

Even klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en dan kiezen voor 'Instellingen', en 'Andere instellingen'. Dan de invulmodus op 'Grafisch' instellen en bevestigen.

Mocht het niet bevallen, dan kunt u het daar ook weer terugzetten naar 'Niet grafisch'.
edenhamer
edenhamer
Messaggi: 6
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Dank je wel voor de hulp. Het is gelukt!
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”