Rispondi

persoon verwijderen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
rnijboer
rnijboer
Messaggi: 2
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
In mijn stamboom zijn een aantal personen dubbel. Als ik gebruik maak van de functie verwijder persoon, gebeurt er niks. De betreffende blijft gewoon staan. Kan iemand enig licht laten schijnen op dit verschijnsel?
Mijn dank ik bij voorbaat groot
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Zonder namen kan ik alleen maar raden wat er gaande is, namelijk dat u één of meerdere volgende kinderen aan de ouders heeft gekoppeld middels ouders toevoegen. Daarmee heeft u dubbele bindingen gecreëerd, dus geen daadwerkelijke dubbele personen.

Als u middels het zoekveldje hier rechtsboven de berichten even zoekt op 'fata morgana' of 'dubbele personen', dan vindt u meerdere beschrijvingen en oplossingen.

Overigens, wat vaker het forum lezen, ook als men zelf geen problemen heeft, is voor iedereen aan te raden. Niet alleen staan er al veel oplossingen van problemen beschreven, maar ook hoe die problemen te voorkomen.
rnijboer
rnijboer
Messaggi: 2
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Het lijkt mij handif als er een iets van een tab komt, met oplossingen voor veel voorkomende problemen. Met daarbij een stap-voor-stap instructie. Scheelt heel veel dubbele vragen :-D

Ik heb het loskoppelen geprobeerd, vervolgens weer gekoppeld, dat ging goed, maar is het nageslacht weer weg....... Het is een hele excercitie
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Die 'tab' is het forum.
Het is aan te raden om, met name onder technische vragen' af en toe preventief wat onderwerpen door te lezen. Daar staan niet alleen de oplossingen in van vrijwel alle denkbare vragen, maar ook hoe problemen te voorkomen.

Als u bij het terugkoppelen van de kinderen geen melding kreeg van het systeem, dan voerde u ze met andere namen in dan de eerste keer, en maakte u dus nieuwe personen aan.
Vóór het loskoppelen is het altijd handig om de exact ingevoerde namen te noteren, zodat u die ook weer exact kunt invoeren bij het terugkoppelen. Bij het terugkoppelen hoeft u ook alleen maar de achter- en voornamen en het geslacht van het kind in te voeren. Na bevestigen komt er dan, mits u inderdaad de namen juist invoerde, een melding met een lijstje namen. Uit dat lijstje selecteert u het juiste kind door er op te klikken, en vervolgens klikt u op 'Verbinden'.
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”