Rispondi

vervangen en aanvullen van delen van bestaande stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
rpmouton2
male
Messaggi: 11
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Kan ik een bestaande stamboom bijwerken door een gedcom met veel oude en nieuwe personen te uploaden in mijn stamboom zonder verlies van gegevens van personen in de stamboom op geneanet , die niet in de nieuwe gedcom voorkomen ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10864
Vanwege het ontbreken van leestekens, en het stellen deels stellen van uw vraag in de titel van het onderwerp, moest ik uw vraag eerst even meerdere malen lezen om tot een idee te komen wat u bedoelde.

Ik geef u onderstaand antwoord met in gedachten dat u met 'oude personen' personen bedoelt die al in uw stamboom op Geneanet staan vermeld, en met 'nieuwe personen' personen die een daadwerkelijke aanvulling op uw op Geneanet bestanden stamboom zijn.

Als de gedcom een mix bevat van oude en nieuwe personen, en niet tevens alle personen bevat die al in uw stamboom op Geneanet staan, dan is het antwoord : niet doen.
De oude personen zullen dan namelijk dubbel in uw bestand op Geneanet terecht komen, en u zult die één voor één moeten samenvoegen met de al bestaande personen.

Als de gedcom slechts nieuwe personen bevat, dan kunt u de gedcom zonder enig probleem toevoegen aan uw bestand op Geneanet. Dan daarbij kiezen voor 'Gegevens toevoegen'.

Als de gedcom alle oude reeds op Geneanet bestaande personen bevat en tevens nieuwe personen, dan kunt u de gedcom ook importeren, maar dan kiezen voor 'Gegevens vervangen', om dubbele personen te vermijden.
Let op : dat kan dus alleen wanneer ook daadwerkelijk alle op Geneanet reeds aanwezige personen in de gedcom vermeld staan. Staan er bepaalde personen niet in vermeld, dan bent u die na de import van de gedcom kwijt op Geneanet, daar bij 'Gegevens vervangen' de gehele bestaande stamboom op Geneanet wordt verwijderd én vervolgens wordt vervangen door de nieuwe gedcom.
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”