Rispondi

Dubbele personen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
andre19548
male
Messaggi: 14
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico

Dubbele personen

Messaggio da andre19548 »

Bij het opmaken van mijn stamboom kreeg ik bij de vraag tot bevestiging bij Hermus Joannes Baptiste de vraag om een nieuw personen te maken of te verbinden. aangezien het om dezelfde persoon ging opteerde ik voor verbinden. Dezelfde vraag kreeg ik voor zijn echtgenote Van Der Goten Anna Theresia, die inkook verbond. Dit resulteerde in een dubbele tussen enerzijds Hermus JoannesBaptiste en twee maal Van Der Goten Anna Theresia en omgekeerd.
Hetzelfde deed zic voor bij zijn vader Jacobus Hermus en Clara Boon.
Voor samenvoegen krijg ik foutmelding bij invoeren van de naam.
Hoe kan ditopgelost worden zoder verlies van gegevens en hoe kan ik dit vermijden?
Andre
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
U kunt dat vermijden door geen personen dubbel in te voeren.

Nu heeft u waarschijnlijk meerdere kinderen aan dit paar gekoppeld.
Even middels het zoekveldje rechts boven zoeken op 'Fata Morgana' om dit probleem op te lossen, daar de personen niet daadwerkelijk dubbel in uw bestand staan, maar enkel de verbinding nu dubbel staat, waardoor het lijkt alsof ze dubbel bestaan.
andre19548
male
Messaggi: 14
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Ik zat sus mer een fara Morgana.
Ik heb geprobeerd om het kind Joannes Baptiste lvan Clara Boon los te maken .en het toe te voegen aan de andere kinderen. Dit lukte, maar de dubbels blijven bestaan.
Dan heb ik de kinderen van Joannes Baptiste losgemaakt van zijn echtgenote. Ikprobeerde ze opnieuw in te brengen, maar creëerde alleen meer problemen. Kan iemand me helpen
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10862
Ik zie maar een probleem : het dubbele huwelijk tussen Clara en Jacobus.

Dat lost u als volgt op : kiezen voor 'Partnerschap bewerken' en dan kiezen voor een van de twee partners. Staan onder in het invoerscherm de kinderen vermeld, dan terug en kiezen voor de andere partner. Staat u in het invoerscherm waarop geen kinderen staan vermeld, dan klikken op 'Link tussen deze personen verwijderen'. Daarmee ontbind u het dubbele huwelijk, maar blijven de personen zelf verder ongemoeid.
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”