Rispondi

stamboom resetten

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
ajlvankrevelen
ajlvankrevelen
Messaggi: 6
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Bij het invullen van mijn stamboom herkent het een eerdere onjuiste persoon/personen. Vraag: hoe krijg ik die gegevens weg? Resetten? Nu blijf ik elke maal met een vakje met een vraagteken zitten,. Ik kom zo niet verder. Wie kan / wil mij helpen?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10857
Kunt u even namen noemen, zodat er naar de situatie kan worden gekeken, en er een gericht antwoord kan worden gegeven ?
ajlvankrevelen
ajlvankrevelen
Messaggi: 6
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Kunt u even namen noemen, zodat er naar de situatie kan worden gekeken, en er een gericht antwoord kan worden gegeven ?

Mijn vader: Gerardus Johannes van Krevelen 27-02-1916
Dan: Gerardus Johannes van Krevelen 08-02-1889 1e maal getrouwd Petronella van Dijk
2e maal getrouwd Adriana de Jager. Tot zover ging alles goed.
En hierna gaat het goed fout.
Overgrootvader: Gerardus Johannes van Krevelen 21-01-1869 getr. met Johanna Hennevanger
(zelfs 2e keer getrouwd met Johannes Kropff )
Bet overgroot vader: Gerrit Johannes van Krevelen 05-05-1842 getr. Maria van Maanen
hun zoon: Gerardus Johannes van Krevelen (ooit iemand in Geneanet geplaatst met geb. datum gepl. 21-01-1869
Maar da's fout.
Deze G.J. getr. met Antonia Krul.

Doordat de voornamen veelal hetzelfde waren, geeft het systeem Geneanet aan dat er al iemand is met die naam.
En als ik dan probeer de gegevens te verwijderen, blijft er een vakje open staan met een ?
Opnieuw invoeren, wordt er aangegeven dat de missie is mislukt. Geen idee hoe verder. Alvast bedankt voor de hulp.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10857
Om vakjes met ?? te kunnen verwijderen, dient u ze eerst los te koppelen van partners en/of kinderen. Dat doet u onderin het scherm 'Partnerschap bewerken'.

Ik zal later nog even kijken naar de situatie rond de genoemde personen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10857
De Gerardus van 1916 eerst eens loskoppelen van zijn huidige ouders, vanuit de ouders via 'Partnerschap bewerken'.
Vervolgens alle personen ?? losmaken van de Gerardus van 1889, en na losmaken verwijderen.

Dan even kijken wie u over heeft. Staat de moeder van de Gerardus van 1916 nog gekoppeld aan haar partner, dan Gerardus daar als kind toevoegen vanuit de ouders via 'Kind toevoegen'.
Daarvoor alleen de achter- en voornamen en het geslacht van Gerardus (1916) invoeren en bevestigen. Het systeem komt dan met een lijstje namen, waaruit u de juiste Gerardus (1916) selecteert door er op te klikken. Vervolgens klikken op 'Verbinden'.

Dan alleen nog de Gerardus van 1889 koppelen aan zijn ouders vanuit de ouders via 'Kind toevoegen'.
Daarna loopt de lijn zoals het zou horen, vermoed ik.
ajlvankrevelen
ajlvankrevelen
Messaggi: 6
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Geacht forum, mijn hartelijke dank voor het beantwoorden van mijn vragen. Maar ik stop er mee. Ik kom geen ene moer verder !!!!
Wat ik ook probeer, al probeer ik alles te wissen ....... ik blijf vakjes met ????? behouden.
Dan geeft het weer aan dat-ie een voornaam mist, dan vraagt het weer om de familienaam en zo verder ....... Bagger!! Bah.
Alles wissen en opnieuw beginnen? Het probleem blijft. Wat er nu staat in mijn stamboom .... leuk. Maar verre van compleet.
Jammer, jammer, jammer. Ik heb alles op schrift staan maar een stamboom??? Bij mij wilt-ie niet groeien.

Daar gaat voor 3 - 4 eeuwen aan familie de mist in. Nieuwsgierig? Kijk maar op mijn naam. 😥 😣
Gegroet,
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10857
Als u vakjes ?? blijft houden, dan volgt u duidelijk mijn raad niet op. En tja, als u denkt dingen anders op te kunnen lossen dan is beschreven, dan werkt dat niet, en houdt het inderdaad op.

Hetgeen dus niet aan het programma ligt, en ook niet aan de gegeven oplossingen...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10857
Daar gaat voor 3 - 4 eeuwen aan familie de mist in. Nieuwsgierig? Kijk maar op mijn naam.
Ik heb even gekeken : 97 personen...
jeanet1983
female
Messaggi: 15
Ik was ook nieuwsgierig en kwam niet verder terug dan 1686 in uw stamboom. Dus 4 eeuwen is dan toch redelijk ruim overdreven of zie ik iets over het hoofd ?

Ik heb vrijwel nimmer problemen gehad met invoer of verwijderen.
En kom ik er niet uit dan vraag ik het of zoek het op. En volg de adviezen letterlijk. Dat heeft voor mij altijd gewerkt.
Rispondi

Torna a “Geneanet : technische vragen”