Rispondi

Opzoeking overgrootmoeder


husebotu
husebotu
Messaggi: 5
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Ik ben op zoek naar geboorteattest en Huwelijksattest van mijn overgrootmoeder. Ik zit helemaal vast en vind nergens iets over haar. Mijn pc blokkeert dan ook regelmatig omdat het nog een oude versie is.
Haar naam is Maria Theresia Van Der Voort. Gehuwd met Martinus Alphonsus Ruts te Rijsel (Lille ) Frankrijk, rond 1890.
Zou ongeveer 22 jaar zijn geweest in 1898 toen mijn grootvader Louis Alphonsus Van Der Voort ( Ruts door huwelijk) werd geboren.
Ik hoop ook via dat Huwelijksattest of geboorteattest de namen van haar ouders te vinden.
dclaessens
dclaessens
Messaggi: 490
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Ik heb even in uw Geneanet stamboom gekeken.
In de marge van de geboorteakte van Louis Alphonse Vander Voort 18/6/1889 staat dat het kind gewettigd werd door huwelijk te Rijsel met Martin Alphonse Ruts "célébré a Lille le ? Mai 1890" (dag is slecht leesbaar).

In het archief van Lille vond ik de huwelijksakte op 5 Mei 1890 hier
https://archivesdepartementales.lenord.fr/?id=viewer&doc=accounts%2Fmnesys_ad59%2Fdatas%2Fir%2FEtat%20civil%2FFRAD059_MI_A_Z_2011_07_01%2Exml&page_ref=174981&lot_num=1&img_num=1

Onderaan nog 254/397 invullen en <ENTER> drukken, eventueel inzoomen om naar de akte te gaan

In bijlage ingezoomde scan belangrijkste deel akte.

mvg - Dirk
Lille 5MEI1890 SCAN 254 397.jpg
husebotu
husebotu
Messaggi: 5
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Beste Dirk,

Het probleem is dat ik niet in de archieven geraak van Frankrijk. Ik denk dat mijn pc te oud is. Ik krijg alleen maar een zwart scherm als ik op link klik..

Mvg,
Turid
dclaessens
dclaessens
Messaggi: 490
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Dag Turid,
Het archief in Frankrijk (en vele andere sites waaronder search.arch.be) gebruiken Adobe Flash Player om de aktes te tonen. Dat moet dus geinstalleerd en "ge-enabled" zijn in je browser.
Installeer misschien de laatste versie hier: https://get.adobe.com/flashplayer/

Heb je geklikt op de bijlage in mijn vorige bericht? een grotere leesbare versie wordt dan getoond.
De akte vermeld de geboortedata en plaats van het echtpaar, en de ouders.

mvg - Dirk
husebotu
husebotu
Messaggi: 5
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Bedankt! Ben al een flinke stap verder.
Heb geboortedatum en naam van over overgrootouders gevonden.

Mvg,
Turid
Rispondi

Torna a “Andere landen”