Rispondi

Engelska ord i släkträdet efter import

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Moderatore: janolofh

gronberg76
gronberg76
Messaggi: 17
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
När jag importerat min gedcom-fil så blir vissa ord i släktträdet på engelska. T ex "Dödsorsak" blir "Death cause" och "Inflyttning" blir "immigration". Är det fel i min gedcom-fil eller är det något med översättningen på geneanet? Jag har inte upplevt samma problem på Ancestry.se, där blir det korrekt svenska när jag importerar samma fil.. Jag använder släktforskningsprogrammet Disgen 8.1d.
/Johan
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Hej
Jag undersöker och återkommer.
Jan-Olof
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Hej igen
Just nu fungerar inte importen från gedcom så att Du får svenska. Vi arbetar med problemet och avser att ha det det definitivt löst innan slutet av november.
Vi beklagar att Du (och kanske fler) har dessa problem.
Jan-Olof
gronberg76
gronberg76
Messaggi: 17
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Tack, ser fram emot lösningen.  :)
gronberg76
gronberg76
Messaggi: 17
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Hej!
Hur har det gått med frågan om import av gedcom-filer där de svenska orden blir engelska?
Mvh
Johan
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Hej
Det har tyvärr blivit något försenat. Det kommer i den nästa uppdateringen av systemet. Denna beräknas kunna lnseras under december eller allra senast i början av januari.
Jag hoppas att det är OK att vänta ytterligare en tid.
Jan-Olof
gronberg76
gronberg76
Messaggi: 17
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Hej!  Absolut kan jag vänta. Ser dock fram emot förändringen då min presentation av släktträdet lider av de engelska orden.
mvh
Johan
gronberg76
gronberg76
Messaggi: 17
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Hej!
Hur ser tidplanen ut för korrigeringen av de engelska orden vid import? Anledningen till att jag frågar igen är att jag väldigt gärna vill börja sprida min sida bland släkten men vill ha bort de engelska orden först. Att manuellt gå in och ändra är inte aktuellt med tanke på det stora antalet personer.
Mvh
Johan
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Hej igen
Modifieringen presenteras imorgon. försök göra en uppdatering på torsdagen.
Jan-Olof
Rispondi

Torna a “Tekniska frågor”