Rispondi

Hur gör man för att slå samman personer?

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Moderatore: janolofh

lindapersson
female
Messaggi: 3
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hur gör man för att slå samman personer?
Jag klickar på "slå samman med". Där står
"Välj nedan en dubblerad person att sammanfoga med nuvarande person. Du kommer att ha möjlighet att välja information (daton och plats för händelser, äktenskap, noteringar etc) som Du vill spara r Du slår samman individerna.

Sök en dubblerad individ:
förnamn . nummer efternamn
(ange: förnamn . nummer efternamn)
Sammanfoga"

Jag skriver då in förnamn . nummer efternamn och får följande felmeddelande:
"Fel
Hittar inte eller flera svar eller fel förfrågan"

Jag har försökt upprepade gånger på flera individer, men alltid samma felmeddelande. Vad gör jag för fel?


Hälsningar
Linda
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Messaggi: 298
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hej
Om personerna har samma namn (för- och efternamn) kommer sammanfogningsfunktionen att visa en lista att välja från. Vi föreslår att Du skriver exakt samma uppgifter för två personer för att göra detta lättare att sammanfoga dem.

Jan-Olof
lindapersson
female
Messaggi: 3
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Det gick inte så bra. Det kom inte upp någon lista att välja ifrån. Nu har Josefina Carolina haft två partners med samma namn och dessutom tre ?? som partners då jag tänkte att jag gjorde fel och försökte stryka individerna.

https://gw.geneanet.org/lindapersson_w?lang=sv&n=johnsson&p=josefina+carolina&oc=0&type=tree&&


Jag har tidigare fått en sammanfogningslista på vissa andra, men inte denna gång (och det finns ytterligare någon dubblet). Tror att det kan vara så att det handlar om att det inte är en "ny" person utan en tidigare okänd far som nu är känd.
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Messaggi: 298
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hej
Vi har åtgärdat detta. Denna tjänst är normalt reserverad för medlemmar i Premium.

Jan-Olof
lindapersson
female
Messaggi: 3
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Tusen Tack!

Jag insåg inte att det var en premium funktion. Trodde bara att det var jag som gjorde fel.

Tack tack
Linda
sfrandsen
male
Messaggi: 2
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Får samma resultat på mitt träd som föregående talare Linda.. ändå har jag premium.Hur löser jag detta då fader är okänd men blev rätt irriterad av detta så han fick namnet A Kuken ursäkta ordspråket med det e hans namn......

Löst problem själv genom att ta bort barnet och sen lägga in henne på fadern som är okänd...
ukigrimmer
male
Messaggi: 1
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
När jag ska slå samman två personer/familjer får jag upp en lista med:
HONOM
...
HENNE
...
VIGSLAR
..
BARN
...

det enda som är i fyllt är namnen, men födelsedatum och dödsdatum finns.
Vad händer om jag trycker "GILTIGT" ???? kommer jag tappa all info förutom just namnen?

Hur går jag vidare?
jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Messaggi: 298
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Hej

Data kommer att fogas samman och inget kommer att

Du är Premiummedlem så att Du kan återställa Ditt familjeträd om det inte skulle bli som Du förväntat Dig. Detta sker på https://my.geneanet.org/arbre/save.php?view=restore

Jan-Olof
Rispondi

Torna a “Tekniska frågor”