Rispondi

Antoine Paternotte, geboren 21-12-1641 te Ath


paternotte
paternotte
Messaggi: 139
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Ik heb een probleem met Antoine Paternotte, geboren 21-12-1641 te Ath, gehuwd met Magdeleine Wasteau. Het echtpaar heeft 8 kinderen. Antoine is overleden voor 1710 maar zijn overlijdensakte heb ik niet gevonden, evenals hun huwelijksakte. Magdeleine Wasteau is overleden op 2-4-1710 te Anderlues.
Daarnaast vind ik op internet diverse publicaties, onder meer op Wikipédia, over de priester Antoine Paternotte, poète latin, fils d'André et d'Antonia de Namur, naquit à Ath, dans la paroisse de Saint- Julien, le 21 décembre 1641. Il entra dans l'ordre des récollets et résida longtemps dans le couvent de sa ville natale.
Wat is hier aan de hand:
1. Zijn de doopgegevens van Antoine ten onrechte verbonden aan Magdeleine Wasteau?
2. Zijn de doopgegevens van de priester Antoine niet correct?
3. Was Antoine een gehuwde priester of was hij later priester geworden?
Wie kan mij helpen met het vinden van een oplossing.
Wim L.M. Paternotte, NL

Antoine PATERNOTTE, zn. van André PATERNOSTRE en Antonia de NAMUR,
ged. te Ath [België] Paroisse St.-Julien Saint-Julien op 21 dec 1641 (21 dec 1647),
religieux, Belgisch kapucijn; récollet; poète-latin,
ovl. (hoogstens 68 jaar oud) te Anderlues [België] voor 1710, 3708 5
PATERNOTTE Antoine: poète latin, fils d'André PATERNOTTE et d'Antonia DE NAMUR, naquit à ATH (B), paroisse St Julien, le 21.12.1641. Il entra dans l'ordre des Recollets (Kapucijnen) et résida longtemps dans le couvent de sa ville natale. Une publication singulièe rappelle le nom de ce religieux; celle-ci est intitulée:
Rosarium carolistarum vulgo les patenotres imperiales, publiée à Mons, chez la Veuve Prudhomme en 1715. Cette publication est un recueil d'anagrammes, de chronogrammes et dépigrammes en l'honneur de l'Empereur Charles VI et donne l'explication de vignettes et de gravures. Le Docteur Dirks fixe à l'anné 1743, l'année de la mort de ce religieux mais elle doit être antérieure de plusieurs années.
(Biographie National Boek 16. Rijksarchief Bruxelles).
tr. (resp. hoogstens 35 en hoogstens 18 jaar oud) te Anderlues [België] Par. Saint-Martin voor 1677
met Magdeleine WASTEAU, dr. van Jean WASTEAU en Barbe MAYEUR,
ged. te Anderlues [België] op 29 nov 1658,
ovl. (ongeveer 51 jaar oud) te Anderlues [België] op 2 apr 1710, Doopaktenr.: 101.1.
Veuve d'Antoine en 1710.
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Messaggi: 2604
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Je vraag verplaatst naar het forum : 'Genealogische opzoekingen' alwaar meer kans op reacties.
Alvast dit :
een man kan / kon als weduwnaar nog priester of pater worden,
maar aangezien zijn echtgenote waarschijnlijk na hem gestorven is,
lijkt me dat onmogelijk, tenzij geen absolute zekerheid over haar sterfdatum.
Vraag is of het hier niet om een naamgenoot van A.P. gaat, want voornamen
werden niet alleen 'in de lengte' doorgegeven (= generaties na elkaar),
maar ook 'in de breedte (= ook aan neven / kozijns met dezelfde voorvader).

mvg, Greta
Rispondi

Torna a “België”