Isabella Vereecken (1733 Sint-Job-in-'t-Goor, 1766 Brussel, dezelfde persoon?)


severeec
male
Messaggi: 23
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Dag iedereen,

Ik heb twee Isabella's Vereecken waarvan ik vermoed dat ze dezelfde zijn, maar waar ik geen bewijs voor heb, en ook niet echt weet waar erachter te zoeken. Ik schets de info van de twee Isabella's hieronder:

Isabella 1:
  • - gedoopt op 22/12/1733 in Sint-Job-in-'t-Goor, dochter van Joannes (+1758) en Margaretha Geerts (+1748)
    - ik vermoed (maar ben niet zeker) dat zij als doopmeter opduikt van een neefje in Sint-Job-in-'t-Goor in 1758
    - wordt vermeld in een schepenakte in Sint-Job-in-'t-Goor op 26/10/1759 zonder verdere details (de geërfde eigendom wordt door alle kinderen verkocht aan één dochter Anna)
    - wordt vermeld in een schepenakte in Sint-Job-in-'t-Goor op 30/01/1766: "[...] ende procuratie hebbende van Isabella Vereecken [...] jonge bejaerde dochtere woonende actuelyck binnen de stadt Brussel [...]"
Isabella 2: Er zijn een aantal overeenkomsten tussen de twee Isabella's, maar ik vind het net te riskant daaruit te besluiten dat ze dezelfde persoon moeten zijn:
  • - Isabella 1 woont effectief in Brussel in dezelfde periode dat Isabella 2 er huwt.
    - Isabella 1 heeft inderdaad een oom die Petrus Geerts heet, en bij het huwelijk van 2 is daar een Petrus Geerts als getuige. (Bij gebrek aan nog levende ouders?)
    - Doopgetuige Joanna Catharina Gorgii: er huwt -een- Joanna Catharina Georgy met -een- Petrus Franciscus Geerts in 1764, St. Michel & Gudula. Ik vind op geneanet dit koppel terug . Als wat daar staat, klopt, dan kan deze doopgetuige de vrouw van Isabella 1 haar neef zijn (de zoon van Petrus Geerts).
    - Doopgetuige Maria Catharina Isabella Vereecken: Isabella 1 heeft nog een zus die Maria Catharina heet, dat kan zij misschien zijn.
Hoe kan ik dit concreet maken, hoe kan ik net iets zekerder bewijzen dat het hier tweemaal om dezelfde persoon gaat? Alles wijst wel in de juiste richting, maar ik vind alles nog net iets te vaag.

Alvast bedankt!
Serge

Torna a “België”