Rispondi

Lezen

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
dewaelschepeter
dewaelschepeter
Messaggi: 52
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico

Lezen

Messaggio da dewaelschepeter »

in bijlage een overlijdensakte van DEWAELSCHE Anne Catharine.
Ik vind het zeer moeilijk om te lezen.
Kan iemand mij helpen aub
Vriendelijk dank op voorhand
Dewaelsche Peter
1797-03-12 Anna Catharine Dewaelsche.jpg
kvoet
male
Messaggi: 3115

Re: Lezen

Messaggio da kvoet »

Goedemiddag,

Heden den tweeentwintigsten ventôse vijfde jaer der Fransche Republiek, den 12 maerte 1797
ouden stijl, om negen uren voor noen voor mij Francis Van ... lid van de administratie der
commune ende canton van Ruysselede departement de Lije, verkooren bestemd om de geboorten
houwelijcken ende afstervingen der burgers te verklaren, is gecompareert in het huys dezer
commune Jacobus Francis de Waesche, werkman, oud seven en twintig jaer, ende Augustinus
de Waelsche, oud drij en twintig jaer, bijde woonende in dese commune, den eerstgenoemde
ende den tweeden broeders van Anne Catharine de Waelsche, oud een jaer en een maend,
woonende ende gebooren in dese commune van Ruysselede, dochter van Joseph de Wael-
sche ende van Brigitte Verre. Welcke getuygen hebben gedeclareert als dat de voorseyde
Anne Catharine de Waelsche is gestorven in het huys van haeren vader staende in dese
commune gister ten ses uren naer noene. In gevolge de declaratie hebbe ick mij verseekert
van de dood van de voorseyde Anne Catharine de Waelsche ende ick hebbe daer van
den tegenwoordigen act opgestelt welcke Jacobus Francies de Waelsche ende Augustinus
de Waelsche bijde gedeclareert niet te kunnen schrijven, benevens mij onderteekent hebben
gedaen in het huys deser commune van Ruysselede den dag maent ende jaer als boven.

Mvg
Kris
Ultima modifica di kvoet il 03 maggio 2020, 16:46, modificato 1 volta in totale.
dewaelschepeter
dewaelschepeter
Messaggi: 52
Introduzione: Testo
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico

Re: Lezen

Messaggio da dewaelschepeter »

Vriendelijk bedankt.
Groeten Peter
Rispondi

Torna a “Paleografie, transcriptie en oude talen”