Rispondi

Help! ontcijfering van naam moeder 1670

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
mariedt
female
Messaggi: 2
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Help,
Ik ben mijn matriarchale stamboom aan het opzoeken,maar ik zit vast doordat ik de schrijfwijze niet meer kan ontcijferen!
Ik ben tot de geboorteakte/ doopregister van Elisabetha Van Bevere geraakt, op 25 september 1670 te Massemen.
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0512_111194_109889_DUT/inventarisnr/I1111941098892588/level/file/scan-index/8/foto/512_1056_000_00676_000_0_0006_r

Ik veronderstel dat de naam van de vader Livinus van Beveren is, de moeder lijkt op "Anna de Wettige" zoals opgemaakt door de prosapia registers, maar ik heb mijn twijfels. (op prosapia staat Livinus Van Bevere ook "ontcijferd" als Van keeren" https://www.prosapia.be/codigav2.php?p=309546 )
Ik heb geprobeerd aan de hand van de schrijfwijze van andere woorden en namen in dat register te vergelijken en te ontcijferen, maar ik geraak er niet aan uit!
Immagine

Jullie hulp is welkom!! :D

Groeten
Marie
Allegati
Doopregister_ElisbethaVanBeveren_1670.PNG
gabrielsm
male
Messaggi: 950
Introduzione: Grafico
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Dag Marie,

Op welke manier ik er ook naar kijk, ik kan er geen "Van Beveren" in zien. Ik lees de akte zo:

25 novembris 1670 baptizata est in Oirdeghem
Elisabethae filia Livini Vande Keere et Annae de Wettinge
Susceperunt Antonius Vande Keere et Elisabetha
Ingels


Met vriendelijke groeten,
Michel
mariedt
female
Messaggi: 2
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Dag Michel,
Bedankt voor je snelle reactie.
Helaas heb ik nu nog meer vraagtekens dan voorheen :D
Die Oirdeghem is ook vreemd, aangezien de registratie wel in Massemen is gebeurd.
In de persoonsregisters vind ik ook geen match met de Van de keere's of de Wettinge's.

Soit, moest er nog iemand een stukje van de puzzel kunnen leggen, steeds welkom

Groeten
Marie
gabrielsm
male
Messaggi: 950
Introduzione: Grafico
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Dag Marie,

De vraag is of dit wel de juiste doopakte is. Zoals het hier beschreven staat is dit de doopakte van Elisabeth Vande Keere. De naam Vande Keere en De Wettinge komen (in alle schrijfvarianten) voldoende voor in die streek.
Hou er ook rekening mee dat de naam "Van Beveren" een familienaam is die afgeleid is van een toponiem. Eén van de voorouders zal zeer waarschijnlijk vanuit Beveren elders zijn gaan wonen waar men hem "Van Beveren" is gaan noemen
Rispondi

Torna a “Paleografie, transcriptie en oude talen”