Rispondi

Hvordan koble DNA testede personer til slektstreet?

I dette forum kan man stille alle tekniske spørsmål som gjelder bruk av GeneaNets database  : ulike søk, personlige opplysninger osv. Oppgi konkrete eksempler hver gang du stiller et spørsmål : navn, tillegg…)

Moderatore: reidars

monicajansen
female
Messaggi: 1
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Har lastet opp DNA resultater for meg selv og 4 andre. Min test ble automatisk koblet så man kan klikke på treet og se slektskap. DNA testene til mine slektninger vises ikke i treet, står at "personen ikke er identifisert i treet", men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan koble dette? Alle personene er jo i treet mitt.

Og jeg finner heller ikke ut hvordan registrere etternavn slik at kvinner ikke kun vises med pikenavn.

På forhånd takk for hjelpen ☺️
reidars
male
Moderator
Messaggi: 167
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
monicajansen ha scritto: 28 febbraio 2020, 07:23 Har lastet opp DNA resultater for meg selv og 4 andre. Min test ble automatisk koblet så man kan klikke på treet og se slektskap. DNA testene til mine slektninger vises ikke i treet, står at "personen ikke er identifisert i treet", men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan koble dette? Alle personene er jo i treet mitt.

Og jeg finner heller ikke ut hvordan registrere etternavn slik at kvinner ikke kun vises med pikenavn.

På forhånd takk for hjelpen ☺️
DNA data må lenkes til personen i slektstreet før den lastes opp. Du kan ikke gjøre det i etterkant. Du må fjerne DNA data fra deg selv og laste den opp på ny lenket til neste person i treet. Dvs. at du må gjøre det 5 ganger i dette tilfellet.
Når det gjelder etternavn/fornavn på person kan du registrere alternative navn.
Rispondi

Torna a “Tekniske spørsmål”