Rispondi

Re : wat is het nu eigenlijk van geanet is het veilig

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Messaggi: 2604
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
ZIJN DE GEGEVENS OP GNN CORRECT?
Een onbeantwoorde vraag die lanceerster van dit forumdebat ook stelde...
Eigenlijk is het een verkeerde vraag die we ons (ik ook!) stellen en moet het zijn :
ZIJN MIJN GEGEVENS CORRECT OP MIJN GNN-DATABASE?!?
Nee, we gaan niet 'schooljuffen' hoor, maar het is een 'doodsimpele' maar cruciale vraag waarom alles draait!
We hebben afgelopen weekend weer dat absolute 'numero uno' topic besproken over 'PRIVACY', maar... de tweede in de TOP-10 discussies blijft... het KOPIEREN...  Ook daar hebben we samen al heel wat debatten over volgeschreven op GNN-blogs & -forum... twee redenen :
- Mensen werken ontelbare uurtjes aan hun research en het doet altijd plezier om eens een bronvermelding & bedankje te vermelden...
- Foutieve gekopiëerd gegevens verspreiden zich als een virus...  Kijk ev. eens naar het beruchtse voorbeeld uit mijn boom onder praatcafé / 10 websites on line, dd.22.11.2014.
En nog eens :
- Het is niet omdat 5 collega's 'A' zeggen en 1 collega 'B' dat die 5 gelijk hebben (meestal wel).
- Opletten met 'dode' stambomen die niet meer worden aangepast; ook zijn ze soms letterlijk van mensen die overleden zijn en die niet de digitale middelen hadden zoals wij (bvb ik heb zelf aan de hand van digitale Staten van Goed enkele fouten uit mijn boom kunnen vlooien!).

En, nu we hier toch zijn, nog een reactie op wat Tom juist voor mij neertikte :
"Die zogenaamde 'privégegevens' kan je toch overal vinden"... Ja, wij hadden langs moederskant al een gedrukte stamboom in de jaren 1960 met alle gegevens (incl. adressen) minitieus genoteerd... tot op vandaag 'zalig' voor mijn moeder die iedereen uit haar dorp & omgeving kende... Regelmatig checkt ze dat boek, voor verjaardagen bvb en dan belt ze die mensen op (mijn eerste mailtje deze morgen was een GV van GNN... leuk!).  Met DIGITAAL publiceren nu gaat het wel de wereld rond...
Maar, verschil van standpunten & meningen zullen blijven... niet erg... verijkend soms!
Elkaar beGRIJPen hoeft zelfs niet, maar... gewoon proberen mekaar te verSTAAN, zich es inleven in de manier van denken & voelen van de ander + er rekening mee houden; meer niet.
NB - Die casus van je "25% joodse" vriend was in de voorwaardelijke wijs gesteld (= als... dan zou...).  Of minderheidsgroepen bij ons nog zo zullen aangevallen worden zoals in de jaren 1940? Ik denk & ik hoop van niet, maar... het gebeurt wel in andere continenten op dit eigenste moment! 
Ik denk dat we met z'n allen 'alles' eens gezegd hebben en dat was tof.  da-aag en tot we mekaar nog es tegenkomen op een volledig andersoortig debat, Greta
edwardn
edwardn
Messaggi: 1583
Introduzione: Grafico
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Een al wat ouder topic, maar ik plaats mijn probleem toch hierin omdat hier eerder een melding werd geplaatst over de parochieverslagen W.O.I:

https://arch.arch.be/index.php?l=nl&m=nieuws&r=alle-nieuwsberichten&a=2014-07-01-parochieverslagen-1914-1918-online

De link/uitleg die op deze pagina wordt gegeven werkt niet meer, tenminste mij lukt het niet meer:

https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/ead/index/zoekterm/oorlogsverslagen+1914-1918/dao/1/eadid/BE-A0550_006912_006778_DUT

Ik ben vandaag al een tijdje bezig geweest met het zoeken van die verslagen, maar ik vind ze niet op search.arch.
Iemand een idee?

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar search.arch.

Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10960
Wellicht handiger om gewoon het Rijksarchief te vragen (?).
edwardn
edwardn
Messaggi: 1583
Introduzione: Grafico
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
@Wim,
Ik heb een berichtje naar het Rijksarchief gestuurd, want die pagina heeft weinig nut op die manier.

@leenb,

Erg bedankt hoor,

Ik weet niet welke zoekwoorden je gebruikt hebt, maar ik vond het even niet. :oops:

Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10960
Was het Rijksarchief niet bezig met allerlei aanpassingen op de site ?
edwardn
edwardn
Messaggi: 1583
Introduzione: Grafico
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Inderdaad Wim,
maar die infopagina staat daar al online vanaf 2014. Daarom heb ik een berichtje naar het Rijksarchief gestuurd.
En omdat er inderdaad wordt gewerkt en de links in de toekomst gaan vervallen wou ik de weinige links die ik heb van het Rijksarchief eens bekijken om te noteren in wáár ze terug te vinden zijn.

Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messaggi: 10960
Maar goed, wellicht werd die pagina verstoord door de aanpassingen. Het zal op termijn wel weer goedkomen, denk ik, maar het is nu even vervelend 🤔.
edwardn
edwardn
Messaggi: 1583
Introduzione: Grafico
Navigazione: Testo
Vedere il suo albero genealogico
Even een kleine update,

Ik kreeg het bericht dat het probleem ondertussen is opgelost.

Edward,
De links op de pagina in kwestie waren inderdaad niet meer up-to-date, waarvoor onze excuses. Intussen werd de pagina bijgewerkt
De rechtstreekse link naar de parochieverslagen is:


https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/ead/index/eadid/BE-A0550_722813_803360_DUT


Edward
Rispondi

Torna a “Genealogisch Praatcafé”