Rispondi

Ta bort tomma rutor

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Moderatore: janolofh

apelgren
female
Messaggi: 4
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico

Ta bort tomma rutor

Messaggio da apelgren »

Hej

Jag påbörjade ett släktträd igår, men upptäckte efter ett tag att det vart rätt rörigt med  personer som har barn med olika kvinnor. Så jag tog bort dessa personer, men det återstår tomma rutor och linjer.
Hur får jag bort dem?
Det är rutorna som ska gå till "moder" från tre av fem på Roger Erikssons barn som jag vill ha bort.

Tack på förhand :)
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Hej
Jag undersöker och återkommer.
Jan-Olof
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Hej
Är Ann-Kristin Johansson moder till de 5 barnen? Om inte, vem är modern (mödrarna)?
Jan-Olof
apelgren
female
Messaggi: 4
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Ann-Kristin är moder till Markus och Henrik, de andra tre barnen har två olika mödrar som inte längre är  med i släkten.  Men Roger är pappa till alla fem.
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Hej igen
1)I den första skära boxen: Du måste klicka på ’Skapa personen’ för att inkludera information (Åtminstone efternamn + förnamn ) om Joakims mamma.
2)I den andra skära boxen: Du måste inkludera information om Jessicas mamma. Om modern också är Joakims mamma, måste Du ha med efternamn + förnamn och systemet ber Dig att välja en redan existerande mamma. Om inte måste Du tillfoga en ny mamma.
3)I den sista tomma boxen: Du måste tillfoga information om Saras mamma. Om denna mamma också är mamma till Joakim eller Jessica, måste Du tillfoga efternamn + förnamn. Systemet kommer att be Dig välja existerande mamma. Om inte så får Du tillfoga en ny mamma.

Normalt ska detta räcka. Återkom om något går fel, så ska vi försöka lösa problemen.
Jan-Olof
apelgren
female
Messaggi: 4
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Jo så långt hänger jag med, det är ju så långt jag gjort innan också, namgett deras mammor.
Men eftersom de inte egentlgen tillhör vår släkt, så kom jag på att jag ville ta bort dem och då försvann bara texten.
Vill ju ha bort rutorna.
För innan jag klickade på att välja föräldrar åt dessa barn (syskon till Henrik och Markus Eriksson), så var det inga rutor alls ovanför dem och det är så jag vill ha det. Enda kopplingen ska vara mellan pappan Roger och till deras halvsyskon Markus och Henrik.
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Ursäkta dröjsmålet.
För närvarande finns det inget sätt att bli kvitt dessa rutor, eftersom systemet kräver en moder.
Det Du kan göra är att skriva 'Moder okänd' eller 'Moder hemlig'.
Jan-Olof
klercker
male
Messaggi: 1
Introduzione: Grafico
Navigazione: Grafico
Vedere il suo albero genealogico
Jag har lagt in en felaktig hustru  >:(
Det ser ut som om jag har 2 fruar men jag har bara en hustru
Hur blir jag av med den andra tomma rutan?
/Peter
janolofh
janolofh
Messaggi: 170
Peter
Jag undersöker och återkommer snarast.


Jan-Olof
Rispondi

Torna a “Tekniska frågor”